søndag den 13. april 2014

Fra skjorte til sommerkjole

 Jeg har opdaget Pinterest. Sikke dog et univers af små fikse ideer! En af de første jeg faldt over - var et fint lille billede af en herreskjorte omdannet til en skøn lille sommerkjole. Det måtte jeg da også prøve.

I sækken med aflagt og kasseret tøj lå der sørme en kedelig skjorte fra min mand. Skjorten er meget simpel, billigt tyndt bomuldsmateriale, og farven er vel hvad min mor ville kalde "rå-hvid".. Ingen lommer, ingen detaljer, og jeg forstår til fulde hvorfor den er kasseret, for den passer ingenlunde til min sprudlende mand.

her findes billedet på pinterest som var min inspiration til kjolen.

Jeg har ikke lige et barn i den alder, som har en kjole jeg kan tegne af efter, og gik derfor i mønster-kassen. Her fandt jeg et mønster på en raglan T-shirt, som jeg med fordel mente at kunne forlænge til en sød kjole i A-facon.
 Ærmerne er påsat elastikblonde i kanterne, så de har puf-effekt, der er påsyet en fin gammel blonde i halskanten.

Jeg har bevaret knapperne i skjorten som effekt hele vejen ned.


Som pynt er påsat en stor lyserød flakon, indenunder er påsyet grønne "blomsterblade", og små mini flakoner er påsyet forstykket for at bryde det lyserøde. Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med kjolen, der bestemt har langt mere eksistensberettigelse nu end før, og jeg håber den kommer til at glæde en lille pige hen over sommeren :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar